Små knasende trøffelbruschetta med Comté ost




Når vi får trøfler i butikken er der altid spænding på - hvor store er de? Hvordan er kvaliteten denne gang? duften? og ikke mindst prisen?👀
Vi forsøger altid at få vores kunder til at bestille i forvejen så vi ikke brænder inde med en masse trøfler - for selv om de er lækre - så er de også dyre , og det er ikke vejen frem selv at skulle spise det der ikke bliver afhentet.
Heldigvis har jeg en søster der er lige så besat af Italien som jeg selv er - og sidst Holger og jeg var på besøg hos hende lavede hun en helt igennem fantastisk starter (faktisk lavede hun flere men det fortæller jeg om senere) , som jeg bare kunne spise mig mæt i.

Min søster laver simpelten en en Trøffel oste smør rulle - og den kan så fryses og bruges af direkte fra fryseren efter behov.
Man kan lave alverdens retter med trøffelrullen  som f.eks :

Trøffelbruschetta : en skive på et stykke brød og så i ovnen - så er der trøffel bruscetta
Trøffelpasta : en god skive smeltes i den varme pasta - Vupti så er der mad
Bøf ala tartufo : En skive på den gode bøf
Bagekartoffel med trøffelfyld: Ja - en skive i en bagekartoffel - de sidste minutter af kartoflens bagetid.
Svampe trøffel sauce : Vend en god skive trøffelrulle i svampesaucen.

Der er sikkert mange flere muligheder og jeg kan hvertfald forestille mig at der kan komme trøffelrulle i en del af sommerens grillpakker - feks i kartoffelpakker, eller jordskokkepakker. 

Det smukke i den her " det vil jeg atid have i fryseren opskrift" er at den kan laves med frosne trøfler - dvs har du købt for meget trøffel - eller bare fået et godt tilbud - så kan du vakumpakke dine trøfler og fryse dem ned , eller lave den her opskrift - og så fryse rullen ned.
Rullerne holder sig ca 3 mdr. på frost.

Lad os komme i gang:
Du skal bruge
En pakke smør - blødgjort ved stuetemperatur ca 20 min.
en trøffel på ca 20 gram - fintrevet
1 god håndfuld Comté - revet
1 god håndfuld Provolone - revet
Salt efter smag.

Ost og smør røres sammen og trøflen rives i massen - bland det hele godt.
Læg et stykke "plastfilm på et spækbræt og fordel 1/3 del af smørret - rul så det har en diameter som en 5 krone.
Lav tre ruller og frys dem ned.


Kommentarer